Forró teák meghűlésre

Csak keveseknek adatik meg, hogy megfázás nélkül vészeljék át a téli időszakot.

A meghűlés/nátha többnyire néhány nap alatt kezelés nélkül elmúlik, ám hajlamosító tényezők esetén súlyosabb szövődmények léphetnek fel. Mivel a felső légutak heveny vírusos fertőzése következtében alakul ki, a vírusok megtelepszenek a nyálkahártyában, jellegzetes helyi és általános tüneteket okozva. Csak keveseknek adatik meg, hogy megfázás nélkül vészeljék át a téli időszakot.

Míg a klasszikus őszi-téli betegségekért csak 1-1 kórokozó felelős, a náthát több mint 200 vírusfaj is kiválthatja. Így történhet meg, hogy egy szezon alatt akár többször is elkaphatjuk. A tévhitekkel ellentétben a megfázást nem a hideg, hanem a hidegben legyengült immunrendszert könnyebben megtámadó vírusok okozzák. Ez az oka, hogy náthára hatástalannak bizonyulnak az antibiotikumok, ahogy az influenza elleni védőoltás sem mentesít a megfázástól. A nátha jellemző tüneteit mindannyian jól ismerjük: gyengeség,  hőemelkedés, orrváladékozás, orrdugulás, könnyezés, tüsszögés, torokfájás, köhögés, fejfájás. Általában néhány nap alatt a panaszok mérséklődnek, majd kezelés nélkül is megszűnnek.

Ahogy megelőzésre, úgy a tünetek mérséklésére is alkalmazhatunk gyógyteákat. A NATURLAND Meghűlés tüneteit enyhítő filteres teakeverék gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítmény, hatását szakirodalmi adatok igazolják. A kamillatea a gyulladt torok kiváló öblögetője, a hurutos légutak ellenszere, enyhíti a rekedtséget, fertőtlenít, nyugtatja a szervezetet. A hársfavirág forrázata oldja a hurutot, izzaszt, csillapítja a köhögést és csökkenti a torokgyulladást. A bodzavirág teája vért tisztít, izzaszt, de ha inhalálunk vagy gargalizálunk vele, elűzi a náthát, a fülfájást és a rekedtséget is. A borsmenta torokbántalmakra elismert gyógymód, fokozza a nyálképződést, csökkenti az orr váladéktermelését. Ne tegyük ki forró víznek a csipkebogyót, áltermését öntsük le hideg vízzel, hagyjuk állni és ázni, majd csak ezt követően szűrjük le.

Megfázás esetén a gyógyuláshoz vezető út fontos része a pihenés, így eszünkbe se jusson sportolni, de ugyanígy nem ajánlott a szaunázás sem, hiszen a magas hőmérséklet megterheli a szervezetet, így elnyújthatja a lábadozást. Maradjunk a jól bevált nyugalmas teázásnál, abból nem lehet baj.